• Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Alles overde 9e editie2021

Datum: vrijdag 10 september 2021
Deelnemers: 147 equipes

 

Door de coronapandemie hebben we de rally tot 3 maal toe moeten uitstellen, maar eindelijk konden de deelnemers op 10 september van start vanuit het Van der Valk hotel in Apeldoorn Noord. 

De route ging dit jaar, onder zonnige omstandigheden, oostwaarts richting de Achterhoek waar onze uitzetter Martin Roosenboom de deelnemers op de mooiste weggetjes kon trakteren. Er werd geluncht bij restaurant "Woodbrooke" in Barchem en na een korte koffiestop bij het "Sky-deck" van vliegveld Teuge gingen de deelnemers weer terug naar Apeldoor, maar niet voordat de meeste equipes in een behoorlijke regenbui terechtkwamen, 

De deelnemers werden gestart door de directeur van het Alzheimercentrum prof. dr. Philip Scheltens.

cheque2019

 

Namens alle deelnemers en sponsors konden we in 2021 een cheque met het fantastische bedrag van € 76.000,00 overhandigen aan het onderzoeksteam van het Alzheimercentrum in Amsterdam.
Daarna werden nog enkele spontane donaties gedaan van € 2.310,00 zodat wij een bedrag van € 78.310 konden overmaken op de bankrekening van het Alzheimercentrum.
Hiermee komt het netto totaalbedrag op € 543.310,00 dat in de afgelopen 9 edities is opgehaald.

Pos Stnr Equipe Auto TOTAAL
    EXPERTKLASSE    
1 17 Hanja Jonker - Paul Hooiveld MG A (1960) 519
2 7 Peter Dutman - Arthur Denzler Alfa Romeo Giulia Super 1600 (1971) 604
3 2 René van der Borch tot Verwolde - Jürgen Donders Ford Escort (1968) 641
4 20 Gerrit Teerink - Bas de Rijk Porsche 911E (1970) 712
5 10 Wim Broens - Thijs de Beus Jaguar XK140 OTS (1955) 715
6 16 Joris Buijs - Jaap Jongman Rolls Royce Silver Shadow (1975) 940
7 1 George Banken - Valentijn de Jong Bentley 3/8 racer (1930) 950
8 14 Peter Römer - Brigit Römer-Menken Citroën DS21 (1969) 1180
9 11 Bau Winkel - Robert Mous FIAT 1400 (1954) 1250
10 19 Marius Hoogendam - Erik Bruêns Austin Healey 3000 Mk1 (1960) 1260
11 9 Leo van Beukering - Michael van Beukering Jaguar Mk2 (1963) 1280
12 5 Ed Bijster - Wim Aalders Ford Escort Mk1 (1968) 1587
13 13 Peter Dieleman - Eric de Ruijsscher Volvo 122S (1967) 1670
14 12 Raoul Brunet de Rochebrune - Stéphanie Brunet de Rochebrune Mercedes-Benz 280 SL (1969) 1900
15 21 Ruud van Tellingen - Gerrit van Beek MG B GT (1971) 2029
16 23 Roy Roosen - Jeroen Kon Alfa Romeo Giulia Super (1971) 2240
17 15 Wil Legerstee - Jan Legerstee MG B (1963) 2260
18 18 Frans Hazekamp - Jan van Leeuwen Porsche 911 (1968) 2300
19 3 Willem Vermeulen - Anty Verloop Alvis Speed 25 (1936) 2705
20 6 Koen Bender - Maarten Verweij MG MGB (1966) DISQ
21 4 Gilbert van Gent - Auke van den Brink Austin Healey Works-Healey MK3 (1964) DNF
22 8 Jan van Es - Jan Willem van Es Triumph TR 3B (1961) DNS
23 22 Ton Rabeling - Pieter de Monchy Citroën DS Raccoursi (1972) DNS
    SPORTKLASSE    
1 160 Teun Crum - Arieke Janse Alfa Romeo 1750 GTV (1968) 498
2 119 Fred Brom - Andrew Brom Alfa Romeo 1900 C Sprint Coupe (1952) 524
3 108 Jacqueline Ledder van Maaskant Bottema - Otto van der Meer Triumph TR4 (1962) 540
4 124 Hans Versteegh - Rob Versteegh Porsche 911 E Targa (1969) 540
5 113 Kees-Jan Honig - Mike Kastrop Alfa Romeo 1900 Superleggera CS (1954) 541
6 161 Victor Taverne - Hendrik Kingma MG MGB GT (1974) 549
7 101 Han Brouwers - Frank Sorée Peugeot 504 cabriolet (1978) 622
8 158 Nanne Valkenburg - Nicole Haasjes Austin Healey 100/6 (1957) 628
9 164 Marie-José Hermans - Jeroen Pepplinkhuizen Mercedes-Benz 350SL (1971) 720
10 125 Rob Buijs - Peter Hulshof Mercedes-Benz 280SL (1970) 730
11 152 Jos van de Velde - Peter Jan van de Velde Ford Taunus 20M RS (1969) 756
12 111 Willem Kok - Judith de Haas Austin Healey 100/6 (1958) 770
13 151 Frank Sperling - Sven Sperling VW-Porsche 914 (1970) 786
14 127 Alfred Uytdewilligen - Bert Smeitink Porsche 911E (1969) 804
15 110 Martijn Levert - Cor de Bakker Triumph TR5 (1968) 810
16 130 Frans Praal - Ron Hageraats Mercedes-Benz 350 SLC (1971) 812
17 105 Daan van der Vliet - Peter van Egmond Alvis 3.5L (1936) 812
18 136 Kees Engel - Peter Paul Engel Volvo 123 GT (1967) 819
19 131 Daniëlle Kleyheeg - Berry Beukers Ford Mustang (1966) 820
20 112 Peter Paul Buijs - Arie van Barneveld Alfa Romeo Giulia 1300 TI (1967) 825
21 150 Bas Kragten - Marinus P. van Vliet Austin Healey 3000 Works (1960) 826
22 162 Rob de Jong - Robbert Jan Meinardi Datsun 260Z Sport (1974) 829
23 132 Hans Eschauzier - Elske Eschauzier Peugeot 504 V6 coupe (1971) 870
24 138 Roel Sadelaar - Lieke Goldschmidt Triumph TR4 (1964) 871
25 159 Pascale Meussen - Armando Voets Volvo PV544 Sport (1961) 903
26 123 Ellis Fleer - René Nijboer Porsche 911 E (1970) 912
27 103 Onno den Boer - Angela den Boer Bentley 4 1/4 Parkward Convertible (1936) 923
28 129 Audrey van Ham - Erwin Cok Porsche 911 (1971) 955
29 139 Christiaan van den Essenburg - Jeroen Baars Porsche 911T (1970) 969
30 163 Edward Meijer - Sidney Hiele Porsche 914 (1971) 1010
31 120 Arno van Houtum - Robin van Driel Alfa Romeo Giulietta Sprint (1962) 1020
32 102 Bert Kersten - Hans Kersten Citroën DS Cabriolet (1969) 1031
33 154 Nico van Dord - Hans Stol Alfa Romeo Giulia super (1965) 1110
34 114 Hans van der Valk - Theo Huijbreghts Porsche 911 T (1968) 1116
35 126 Bianca Tacx - Simon Tacx MG MGB (1966) 1140
36 140 Cees Hogendoorn - Cor Verbrugge BMW 2002 (1970) 1216
37 145 Henri Veldsink - Suzanne Veldsink-Koldewee Porsche 911 Carrera 2 Cabriolet (1991) 1217
38 128 Robert Jan van Egmond - Steije Renes Lancia Flavia Vignale 1.8 (1966) 1220
39 146 Marnix Bootsma - Wieger Bootsma Alfa Romeo 2000 Spider Touring (1961) 1233
40 107 Ruud Wesselink - Miriam Wesselink Citroën Traction Cabrio (1937) 1240
41 147 Herman Huyskamp - Henrike Huyskamp Alfa Romeo GT Junior (1970) 1240
42 166 Pieter Jan van Krevel - Lucien Meij Alfa Romeo GT Junior (1969) 1270
43 149 Jac Theelen - Tim Theelen FIAT 1500 (1967) 1315
44 144 Ben Aartman - Peter Engels Alfa Romeo Giullia 1300 TI (1967) 1325
45 104 Laurine van Kampen - Jan Jaap van Kampen Ford V8 (1937) 1350
46 134 Rob Klaarenbeek - Ronald Batenbrug VW-Porsche 914 (1971) 1400
47 116 Marlise Koel - Nico Koel Alfa Romeo Giulia Super (1969) 1427
48 109 Erna de Koning - Paul Hufman Volvo P131 Favorit (1968) 1445
49 106 Robert van de Camp - Ernst ter Meulen Porsche 911 (1972) 1540
50 142 Theo Dusseldorp - Leen Vermeulen Porsche 356C (1964) 1620
51 137 Nine de Vries - Bas Eschauzier Peugeot 504 B12 cabrio (1971) 1620
52 153 Rosemieke Melieste - Ronald Melieste NSU Ro80 (1968) 1860
53 117 Job van Breevoort - Catelijne van Breevoort Lancia Appia (1959) 2374
54 148 Rick van der Bijl - Aad Lourens Aston Martin V8 (1972) 2532
55 156 Rob Buys - Roger Landeweer Audi Quattro (1990) 2590
56 122 Otto Langelaar - Amkea Langelaar Jaguar XK 150 DHC (1960) 2590
57 115 Fred Beckman - Bertine Beckman Triumph TR 250 (1968) DNS
58 133 Niels Jongste - Rik Aalders Ford Capri 2600 RS (1971) DNS
59 141 Leendert de Haan - Inez van de Poll FIAT Sport Spider (1968) DNS
60 143 Monique Boerman - Thea van Gelderen Mercedes-Benz 350SL (1971) DNS
61 155 Jo Paulis - Netta Paulis Jaguar E-type (1970) DNS
62 157 Joke Verhoeven - Bas 't Jong Jaguar Mk2 3.8 litre (1961) DNS
63 165 Rob de Jong - Astrid de Jong Datsun 240 Z (1970) DNS
    TOERKLASSE    
1 231 Peter Groen - Jeroen Groen Mercedes-Benz 230SL (1966) 100
2 227 Han van Beek - Aart Jan Hartman Triumph TR4 American Racing (1962) 200
3 253 Henk van Silfhout - Johannes van Silfhout Alfa Romeo 1750 Berlina (1970) 200
4 239 Patrick van de Heijden - Yolande Piels Porsche 356 Pre A Speedster (1956) 210
5 230 Olaf van Eekeren - Koen Kampschoer Austin Healey 3000 Mk1 (1959) 220
6 203 Martin Perels - Tom Deschan Aston Martin DB2 (1950) 220
7 218 Renze Haitsma - Theo Dijkstra Mercedes-Benz 280SL (1970) 300
8 213 Harmen Sikkema - Cees de Boer Ford Mustang (1966) 300
9 232 Willem van der Klis - Loes Olieslagers Mercedes-Benz AMG SLS (2013) 300
10 214 Hans Baan - Geert-Jan Baan Mercedes-Benz 280SL (1980) 300
11 249 Jorg Roodbeen - Astrid Roodbeen Porsche 911 (1982) 300
12 256 Carel van Sorgen - Dirk Jan Admiraal Bentley Continental GT Convertible (2021) 300
13 252 Gerard van der Laan - Fred van Nieuwenhuizen Jaguar E-type V12 Roadster (1973) 310
14 207 Marcel Fruytier - Helen Fruytier Alvis Silver Eagle (1936) 310
15 240 Marjolein Steyerberg - Onno Lekkerkerker Aston Martin DB7 (2003) 350
16 202 Ton van Dorsselaer - Krijn Mackloet MG TD Mk II (1950) 370
17 250 Piet Hein Smit - José Evers Audi A4 cabriolet (2008) 400
18 257 Jetze Visser - Tonny Strien Austin Healey 100S (1955) 400
19 201 Aart van Bochove - Nanda van Dalen Meurs Jaguar XK 120 OTS Alu (1949) 410
20 234 Jaap Truijens - Jacco Terwal Jaguar XK150 DHC (1958) 410
21 209 Erik Muller - Job Muller Triumph TR 250 (1967) 420
22 235 Ykelien Mönking - Anne Martien Lousberg MG C (1968) 470
23 208 Roger van Santen - Jeroen Mulderij Alfa Romeo Spider (1973) 480
24 205 Mark Geessink - Aartjan Witvliet Porsche 356B convertible (1960) 500
25 251 Wim Bode - Jeroen Bode Mercedes-Benz AMG GT C Roadster (2019) 500
26 212 Sharon Tand - Anita van Uchelen MG MGB (1972) 530
27 220 Robert van der Meijden - Ben de Paauw Mercedes-Benz 300SE (1963) 530
28 206 Renger Guliker - Gerda Guliker Bentley Derby (1936) 560
29 224 Erik van Welzen - Roy Groote Ford Mustang (1966) 570
30 255 Ad Hoeks - Niels Prins Mercedes-Benz SL (2004) 620
31 204 Nicola Wilmink - Daniëlle Brok Lagonda M45 Team car (1934) 670
32 216 Paul van der Sman - Pieter van der Sman Riley RMF (1953) 670
33 217 Saskia Laurijsen - Sandra Detmers FIAT 1500 Spider (1965) 680
34 243 Ad van Wijlen - Hein Kieffer Rover P6 3500 (1974) 690
35 221 Peter Copier - Eddy Boots Ford Mustang Mach-E (2021) 700
36 215 Rogier Faber - Fokko Faber Jaguar E-type FHC (1969) 700
37 258 Philip Scheltens - Wim van Kleef Porsche 911 Carrera cabriolet (2007) 700
38 211 Ilse Smulders - Diederik Banken Triumph TR4 (1962) 760
39 229 Maxime Elzinga - Stephanie Mulder Porsche 911 SC (1981) 780
40 226 Nick Stals - Anouk den Braber Porsche Carrera (2016) 830
41 241 Okke Mönking - J.J. Lousberg BMW 325i Cabrio (1988) 970
42 222 Casper van Schothorst - Madelijn van Schothorst Jaguar XK 150 3.8 DHC (1960) 1050
43 210 Peter Paul Prins - Jonneke Helios MG A (1957) 1160
44 219 Emile Jongboer - Bram Lokers Porsche 911 (1972) 1830
45 236 Rob Schlaman - Dewi Volkert Porsche 356 Speedster special (1968) 2270
46 233 Paul Quist - Oda Barten Mercedes-Benz 280 SL (1976) 2890
47 246 Stan van den Dobbelsteen - Oscar Heijmen Mercedes-Benz 280SL (1979) 2900
48 242 Annemieke Hart - Mirjam Pezaro Volvo V70 (2012) 2970
49 245 Carla de Boer - André de Boer Jaguar XK8 (1996) 3030
50 223 Patrick Moes - Marc van der Vuurst Porsche 911 Targa (2017) DNS
51 225 Tom Harthoorn - Joost de Lange MG B-GT (1970) DNS
54 238 Liesbeth Nagelkerke - Marjet Winsemius Alpine-Renault Alpine 106 (1957) DNS
56 247 Rob Nansink - Nick Nansink Porsche 356 (1964) DNS
57 228 Roel Dekker - Jochen Finnema Mercedes-Benz 280SL (1970) DNS
58 237 Floor Brunet de Rochebrune - Margit Brunet de Rochebrune Volvo Amazon 122S (1964) DNS
59 244 Robert van der Meijden - Claudia van Engelen Mercedes-Benz 300SE (1963) DNS
61 254 Gerard van der Laan - Nieske van der Laan Jaguar E-type V12 Roadster (1973) DNS

1 paulstart 


Al ruim anderhalf jaar heeft een vreselijk virus ons in zijn greep. De medische wetenschap heeft gelukkig redelijk snel een remedie gevonden, maar terug naar normaal lijkt soms nog ver weg. Door alle aandacht voor dit virus lijkt de aandacht voor een andere vreselijke ziekte wat naar de achtergrond gedrukt te worden. Helaas ondervinden velen van ons ook in hun nabije omgeving de effecten van deze ziekte. Ook mijn schoonmoeder werd wat vergeetachtig en verblijft nu al enkele jaren op een gesloten afdeling in een verpleeghuis. Gelukkig herkent ze ons nog bij elk bezoek, maar ook daar lijken in haar geheugen gaten te vallen.
Toen alles nog min of meer goed ging met mijn schoonmoeder werden we door Martin Roosenboom geattendeerd op de Alzheimerrally. Wat zou het toch leuk zijn als wij naast 'zijn' Classic 500 en Gelderlandrit ook meededen aan deze rally. Sinds 2014 zijn wij er dan ook graag bij en wat voelt het toch goed dat we op deze wijze een steentje kunnen bijdragen aan het langdurige proces een remedie voor deze ziekte te vinden. Op vrijdag 10 september was het dan ook eindelijk zover. Een groot deelnemersveld stond aan de start van de negende Alzheimerrally.

p17

Nadat ik tot vervelends toe mijn navigatorskills met droogritjes op peil heb proberen te houden en we met drie OMC-ritjes van Rallycontrol rond de zomer weer met de auto op pad waren, mochten we op 16 juni eindelijk weer eens een avondritje van de AMAC met meer deelnemers buiten rijden. Anderen hadden ook alweer grotere ritten gereden, maar wij kozen ervoor in het jaar van de Coppa en Tulp geen SLS te rijden. Wat hadden wij zin om iedereen weer eens in levende lijve te zien en kozen ervoor de avond voor de Alzheimerrally al naar Apeldoorn te rijden. Wat was het weer gezellig om met een biertje bij te praten met andere deelnemers die hetzelfde idee hadden.

Van de 6 Alzheimerrally's die wij reden, zijn we in 2015 en 2016 op de derde plaats en in 2018 op de tweede plaats geëindigd. Andere jaren waren wat minder fortuinlijk. We waren er dan ook op gebrand nu toch eens echt die eerste plek te bemachtigen. Ik dacht dat ik daar tijdens de voorpret niets over had gezegd, maar iemand herinnerde mij de volgende dag dat ik na een paar biertjes toch had gezegd dat wij voor niets minder dan de eerste plaats zouden zijn gekomen. Het reglement was gelukkig kort en zoals we gewend zijn relatief eenvoudig. Ook het aantal te rijden systemen was beperkt. Ik zou dus geen probleem moeten hebben met dat ik iets niet goed gelezen zou hebben.

paul2

Na een goed ontbijt sloten wij aan in de rij met startende deelnemers en ontvingen ook ons eerste routeboek 10 minuten voor de start. De eerste kaart was gelijk 'punten vrije route' en ik liet het dan alvast intekenen wachten tot na de start. Een bekende Nederlander zou ons wegvlaggen, maar dat bleek uiteindelijk 'onze' prof. dr. Philip Scheltens te zijn. Het enthousiasme was er niet minder om. Normaliter kan ik een heel lang verhaal schrijven over alle fouten die we hebben gemaakt, maar om niet gelijk al te arrogant te worden, zal dat in dit verslag van de Alzheimerrally niet lukken. Wel kan ik jullie meenemen in een aantal overdenkingen, die bij ons gelukkig tot het juiste resultaat hebben geleid.
Zoals gezegd de eerste kaart 'punten vrije route'. Aan dit systeem op een oude kaart hebben we eigenlijk een beetje een hekel. Het duurt vaak te lang voordat je de juiste oude weg hebt gevonden en dan loopt er nu ook nog eens een A1 en een A50 doorheen. Waar kan je deze snelwegen onderdoor of overheen, die nog niet op deze kaart stonden. Alle punten vonden we toch redelijk vlot, waarbij er alleen bij punt 2 keuzestress was. 300 meter vanaf een inritje (ik dacht een oude wegaansluiting) vonden we controle B. De A zagen we bij doorrijden ook nog wel, maar zagen hierin een gebruikelijke grap met dubbele bodem van Martin. De eerste fout helaas.

Kaart 2 en 3 pijlen kortste route ging probleemloos en gelukkig kwamen we precies op de minuut bij de TC. Voor de start van de RP met een klein stukje blinde lijn had ik al alle afstanden bij de knikjes in deze lijn gezet. De bekende verlegging van een weg bij Martin in het begin zagen we gelukkig op tijd en vonden de nodige U en ook aan het einde zagen we eenzelfde grap net op tijd. Wij dachten 2 seconden te laat te zijn, maar van de rekenkamer kregen we er toch 19. Een tweetal kaarten met ingetekende lijn zou ons naar de eerste rallykroket na lange tijd leiden. Op deze lijn zagen wij een kleine verlegging niet en misten de controle J. Een foute en door ons 'gepakte' controle L werd om voor ons onbekende redenen geneutraliseerd, wat uiteindelijk niet heeft geleid tot een voor ons betere klassering. Gelukkig zagen we op de vierde kaart nog wel een tot weg door Martin omgebouwd stukje spoorlijn, dat prima voor een omrijdconstructie te gebruiken was.

woodbrook

Net voor een zeer uitgebreide lunch werden we nog even opgehouden door een vrachtwagen van de Hanos. Een klein sprintje over het terrein van Landgoedhotel 'Woodbrooke' en een coulante TC zorgden er gelukkig voor dat er geen negatief bericht over de Hanos in dit verslag is opgenomen. Om een afterlunchdip te voorkomen heb ik deze beperkt tot een broodje kroket en het nodige vocht met en zonder cafeïne. Ergens langs de spoorlijn bij Lochem maken we toch weer een foutje, missen de V en begrijpen ook na de uitleg nog niet wat we wel hadden moeten doen. Direct daarna maken we een domme fout en stinken in een grap die ze ook bij droogritjes gebruiken. Een bermlijn moest je verleiden een omweg te construeren, maar dat moet je dan niet doen over een weg die onderbroken wordt door een slootje. Toch niets geleerd van al die soms te flauwe grappen uit die droogritjes.

De enorme tankinhoud van onze Volvo zorgde in het begin van de middag voor wat minder druk op het tijdschema. We hadden dus voldoende tijd om nog eens goed naar het reglement te kijken, om te concluderen dat je bij deze rit niet per kaartfragment maar per traject moet construeren ofwel in één richting rijden. Net voor TC-6 moesten wat te simpele pijltjes je verleiden een piep klein stukje na een kaartovergang tegengesteld te rijden. Wij dachten net als Jaap Jongman een prima route te hebben gevonden richting Harfsen, omdat daar wat wegen waren weggepoetst en wat bermlijntjes erbij waren geplaatst, maar zonder stempel voor de TC ga je dan toch twijfelen. Met nog 16 resterende minuten in de rij voor de TC zag ik toch nog op tijd de juiste route via nogmaals een U en toch stempel 3. Een klein drama met twee fouten was ons bespaard gebleven.
Het eerste deel na TC-7 ging met grote stappen over de kaart. Inmiddels was de relatief zonnige dag veranderd in een zware hoosbui op de route over de A1 naar de afslag bij Wilp. 'Uiteraard' zagen wij pijl 5 langer doorlopen over een zandpad, maar besloten die niet te rijden, om tijdens de bui eventueel op privé te moeten keren. Wij reden een onnodige omrijdconstructie en pakten tweemaal de foute K. De koffiepauze bij Detron hadden wij beperkt tot een fotomomentje met een laagvliegende straaljager, omdat de nog actuele 1,5 metersamenleving tijdens de regen onder de luifel bij het koffiekraampje lastig te handhaven was. In alle rust konden we dan ook naar TC-8 rijden.

paul nat

Ook in het laatste deel was er voldoende tijd om twijfelgevallen weg te nemen. Na drie keer eenzelfde weg te hebben gereden en de juiste plaats van een afslag te hebben gemeten, besloten we na het in klad noteren van de foute X naast de A50 toch nog even de alternatieve route te rijden en de juiste Y te noteren. Een laatste paar kronkelige pijlen en een blind deel van een pijl waarop meer werd verwacht brachten ons uiteindelijk naar de afsluitende stempel voor deze rallydag. Een korte file op de A50 naar de TC-9 IN leek nog wat roet in het eten te gooien, maar ook daar kwamen we gelukkig netjes op tijd aan. En dan begint het lange wachten. Ik had nog niet veel zin om ons resultaat zelf te controleren, maar ontdekte op verzoek van anderen dat we 's morgen 3 controles hadden gemist (waarvan er één uiteindelijk neutraal werd) en in de middag nog eens 3. Dat leek niet eens zo slecht te zijn.

Na een welverdiend glas bier en voor mij als naar huis rijder de nodige Spaatjes blauw kwam een mij in dit verslag niet bij naam te noemen navigator al langs met de mededeling 'Met jou had ik echt geen rekening gehouden'. Dit leek zowaar een opmaat voor een mooi besluit van deze dag te worden. Ook Martin Roosenboom vroeg vanaf een balkon op de eerste verdieping of wij wel mee bleven eten. Zou het dan toch waar zijn. De definitieve uitslag gaf uiteindelijk de duidelijkheid. Eerste in de Expertklasse van de Alzheimerrally. Tussen de fantastische voor-/hoofdgerechten van Van der Valk en het toetje werden de prijzen uitgereikt. De keuze voor Van der Valk dit jaar was perfect. Iedereen in één grote zaal samen met elkaar genieten van weer eens een echte rallydag. De bij de prijsuitreiking ontvangen flessen echte champagne hebben we maar niet zoals gebruikelijk bij de SLS en Tulp geleegd.

cheque21

Dit verslag zal ik uiteraard beëindigen waarmee ik begonnen ben. Het doel van deze rally is uiteindelijk zoveel mogelijk geld bij elkaar brengen voor onderzoek naar de ziekte Alzheimer. Ook dit jaar zijn we daarin samen zeer goed geslaagd. Wederom is een cheque met een recordbedrag van € 76.000 uitgereikt voor verder onderzoek. Een enorme opbrengst waarvoor je met een collectebus langs wel heel veel huizen zou moeten lopen. Hiermee waardeer ik het werk van deze mensen eigenlijk nog meer. We hopen dat iedereen volgend jaar weer in zulke groten getale aanwezig zal zijn en de opbrengst nog weer wat hoger wordt. Wij hebben het maximale dit jaar mogen bereiken.

Win1 Expert

Alle deelnemers, organisatie, marshals, vrijwilligers en uiteraard alle mensen bij Van der Valk bijzonder bedankt voor deze prachtige dag. Zoals op de ook door ons aangekochte sokken staat 'Alzheimer socks', maar bedoelen ze misschien zoals je het uitspreekt 'sucks'…

IMG 1649

 

Fotoalbum 2021 | Klik op de foto voor een vergroting

© 2021 Stichting Alzheimerrally.