Historie 2019
selecteer een jaar
Editie # 08 2019 | vrijdag 12 april
Expertklasse

René van der Borch - Jürgen Donders
In 2019 werd wederom gestart en gefinisht bij de "Heerlickheijd van Ermelo" in Ermelo op de Veluwe. 159 van de 172 ingeschreven equipes gingen van start voor een fraaie route via de Veluwe, de Gelderse vallei richting Rhenen over de Rijnbrug naar de Betuwe voor de lunch waarna een lusje door de Betuwe werd gereden en vervolgens naar de koffiestop bij sponsor Detron in Veenendaalen terug naar de finish in Ermelo.
De deelnemers werden gestart door niemand minder dan Jan Lammers autosportlegende pur sang. De lunch werd geserveerd bij het prachtig gelegen restaurant "Molen de Zwaluw" in Kesteren.
Namens alle deelnemers en sponsors konden we in 2019 een cheque met het recordbedrag van € 77.500,00 doneren aan het Alzheimercentrum in Amsterdam, mede dank zij extra donaties op de rallydag. Hiermee komt het netto totaal bedrag op € 465.000,00 dat in de afgelopen 8 edities is opgehaald.
Sportklasse
Wil Legerstee - Jan Legerstee
Alzheimerrally 2019
In 2018 was ik nog bijna de datum van de rally vergeten, in 2019 waren 12 tot 14 april duidelijk geblokt in de agenda. Niet enkel voor de Alzheimerrally, maar ook de 8erhoekclassic in Twente en Voorjaarsrally van Chrome en R.C.D. Met de Alzheimerrally als eerste kon het navigatie seizoen dus worden afgetrapt om ‘er weer in te komen’; en ik denk dat dat zeker gelukt is!
Aftasten van de uitzetter
Vlak na de start rijden over het spoor, en de weg neemt direct een andere kompasrichting aan dan ik eigenlijk wil. Op de kaart staat iets verderop wel een ‘neutrale cirkel’... Bij sommige rally’s worden deze (in de expertklasse) ook wel als afleiding of instinker gebruikt; dus het is altijd even opletten hoe de uitzetter de deelnemer probeert te sturen. |
We gaan op zoek naar een manier op zoveel mogelijk van de kaartwegen te rijden; maar tevergeefs vinden we geen controle. De cirkel was dus bedoeld om de deelnemers te helpen; maar zeker zo in het begin blijft dat even aftasten.
Tijd begint al te dringen
Omdat we toch zeker 10 minuten teveel te hebben gezocht gaan we snel door. Na pijl 2 loopt de kaartweg over een fietspad (in werkelijkheid) waar we (dus) niet in mogen; ophalen op de eerstvolgende mogelijkheid dus. We komen midden in een weiland bij een paaltje (aan de andere kant van het fietspad) te staan. Dit zal Martin zeker niet bedoeld hebben! Wat dan wel? We keren in het weiland en halen alsnog de dubbele controle D op nabij pijl 3.
Door het verkeerd rijden, zoeken en nadenken over de juiste route merk ik op dat de tijd al hard gaat voor dit eerste traject; ik geef Koen aan dat we iets moeten doorrijden om de tijd (in) te halen. Met nog maar twee minuten voor de TC zit er vlak voor het einde nog een verlegde weg; daardoor komen we net 12 seconden ‘over tijd’ bij de TC; de eerste minuut aan de broek! Zonde!
Mooi ‘AMAC’ gebied
De route vervolgt zich van Nijkerk naar Scherpenzeel. Een mooi gebied om te rijden, met prachtige (onverharde) wegen en interessante verkeerssituaties. In het verleden hebben we hier ook veel verschillende AMAC ritjes gereden, en het is leuk er met de hand van Martin weer doorheen te navigeren.
Afgeleid voor/door de lunch…
In de laatste etappes voor de lunch beginnen Koen en ik wat te kletsen over minder route-gerelateerde onderwerpen; we hebben wel zin in de lunch. Zouden er weer rallykroketten zijn? Ik merk nog op dat we na het spoor onder ‘Ederveen’ even moeten opletten; de kaart lijkt daar wat gemanipuleerd. Gezellig en met zin in de lunch rijden we door; er lijkt niet zoveel verkeerd te gaan in de route; het zal dus wel meevallen met die manipulatie. Achteraf blijkt dat de scherpte er bij mij vanaf was door ons lunch gesprek. We missen onze eerste controle van de dag; de W van Wakkere Willem, voor het ophalen van een verlegde weg na het spoor bij ‘Ederveen’…
Diezelfde onscherpte (of de afleiding) gaat nog even door, en binnen hetzelfde gesprek mis ik ook de controle B van Bermlijn bij ‘Benedeneind’… Zonde; minder lullen en meer opletten dus!
Om onze 3 fouten van de ochtend compleet te maken maak ik een klassieke fout door via een kaartovergangspunt in te tekenen; een typisch grapje van Martin dat elk jaar wel terug komt. Dure fouten zo blijkt bij de lunch, want er zijn zeker 5 equipes die foutloos hebben gereden.
Scherpte weer terug?
Na de super lunch (en heerlijke rallykroketten!) starten we met een grensbenadering. Wat op het eerste gezicht altijd makkelijk lijkt blijkt toch vol te zitten met enkele verleggingen en vertekeningen. Wachtend bij de top koffie van Detron blijkt dat wij als een van de enige equipes de controle Q hadden gevonden; een verlegging van de weg, waardoor je net iets door moest rijden. Hebben we onze scherpte weer terug?!
2x Langsrijder!
Een half uurtje na de koffie rijden we op pijl 8; die lijkt niet helemaal goed te lopen in werkelijkheid, dus we besluiten hem op te halen waardoor we controle P vinden. Bij de volgende TC horen we dat daar ook nog een controle O voor en na had gemoeten. Gek genoeg hebben we die tot 2x toe niet gezien. Ik ben er nooit zo van om te zeggen dat dat alleen rijdersfouten zijn, want zelf kijk ik net zo goed mee langs de weg. Maar dit keer beiden blijkbaar niet goed genoeg. Doodzonde dat we daardoor 2 pijnlijke strafpunten extra pakken.
GTC?
Net twee kilometer voor TC8 staat een bemande controle. Veel equipes verwachten een spannende uitslag, dus wachten daar om hun ex-aequo positief te beïnvloeden. Wij hebben al teveel fouten gemaakt vandaag dus besluiten gewoon door te rijden. Direct daarna blijkt een stukje weg niet te rijden, waardoor we nog een keer langs die GTC moeten. Aangezien iedereen daar nog staat te wachten zouden we ‘verklappen’ dat er tussen de GTC en TC nog iets halen valt. Toch besluiten we de GTC direct weer aan te doen. Direct worden een aantal wachtende equipes zenuwachtig en gaan nu toch ook maar rijden. Een mooi schouwspel om te zien!
Venijn in de staart…
In het laatste traject zijn we de TC-IN gepasseerd, we hebben dus alle tijd voor de laatste 8 pijlen. Voor ons genoeg tijd om nog 2 wegverleggingen te missen. Voor mij een les om bij dit soort ritjes nog meer op het nauwkeurig meten te letten, en niet eens zozeer op de wegsituaties.
Bij de finish wacht ons een heerlijke borrel bij de startboog; we hebben een mooie dag gehad, veel controles gevonden, maar ook (net teveel) fouten gemaakt en daarvan geleerd.
Met het grote startveld inclusief prachtige bolides, een uitdagende route, mooie locaties en een fantastisch bedrag voor het goede doel, was dit een rally om trots op te zijn. Proficiat Martin, Frans en Jan.
Willem van Leeuwen
Equipe # 12: Koen Bender - Willem van Leeuwen | Expertklasse
Pos | Stnr | Equipe | Auto | TOTAAL |
EXPERTKLASSE | ||||
1 | 1 | René van der Borch tot Verwolde - Jürgen Donders | Alfa Romeo Giulia Sprint GT (1967) | 204 |
2 | 13 | Joris Buijs - Jaap Jongman | BMW 2002 (1975) | 210 |
3 | 20 | Gerrit Teerink - Bas de Rijk | Porsche 911 E (1970) | 304 |
4 | 7 | Peter Dutman - Gijsbert van Rooijen | Alfa Romeo 1750 GTV (1968) | 306 |
5 | 5 | George Banken - Valentijn de Jong | Bentley 3/8 racer (1930) | 341 |
6 | 8 | Jan Peter Zijl - Yolanda Zijl | Porsche 911 (1968) | 403 |
7 | 9 | Hanja Jonker - Paul Hooiveld | MG A (1960) | 404 |
8 | 16 | Wim van Gent - Auke van den Brink | Austin Healey 3000 Mk3 (1964) | 404 |
9 | 23 | Frans de Zoete - Erik Bruêns | MG V8 GT (1974) | 414 |
10 | 18 | Toni Bienemann - Edwin Roos | Rolls Royce Silver Cloud III (1965) | 426 |
11 | 26 | Leo van Beukering - Hans-Olav de Wolf | Jaguar Mk2 (1963) | 504 |
12 | 14 | Robert Koomen - Rutger ter Borg | FIAT 125 Special (1970) | 509 |
13 | 15 | Bau Winkel - Robert Mous | FIAT 1400 Abarth (1954) | 542 |
14 | 10 | Wim Broens - Thijs de Beus | Jaguar XK140 OTS (1955) | 601 |
15 | 4 | Henno Cysouw - Eric de Ruijsscher | Volvo 131 (1967) | 805 |
16 | 3 | Willem Vermeulen - Joost de Jong | Alvis Speed 25 (1936) | 908 |
17 | 11 | Ed Bijster - Wim Aalders | BMW 1600-2 (1967) | 936 |
18 | 21 | Carina Leijnse - Steven Leijnse | Porsche 356 A (1959) | 1025 |
19 | 12 | Koen Bender - Willem van Leeuwen | MG A Twincam (1959) | 1056 |
20 | 22 | Sijbrand van der Mast - Taco van der Mast | Lancia Flavia 2000 Coupé (1970) | 1208 |
21 | 28 | Onno den Boer - Angela den Boer | Alfa Romeo Giulia Super (1970) | 1239 |
22 | 17 | Kees van Loon - Maarten Kalk | Porsche 911 S (1969) | 1400 |
23 | 24 | Coert Kleijwegt - Robert Weitmann | Volvo 122 S (1966) | 1414 |
24 | 19 | Jan Willem van Es - Cornelie de Boer | Volvo 142 (1969) | 1424 |
25 | 31 | Roy Roosen - Jeroen Kon | Porsche 911 (1971) | 1725 |
26 | 30 | René Bender - Theo van Erkel | Triumph TR 6 (1971) | 1915 |
27 | 29 | Coen Hagedoorn - Michiel Oortman Gerlings | Porsche 911 (1968) | 1930 |
28 | 25 | Hugo Meulenberg - Frank Sorée | Datsun 240 Z (1970) | 1949 |
29 | 2 | Michiel Hehenkamp - Ron Nakken | Bentley Speed Six (1927) | 2150 |
30 | 32 | Bas Kragten - Rien van Vliet | Austin-Healey 3000 Mk1 (1960) | DNF |
31 | 6 | Eddy van den Hoorn - René Smeets | Bentley Speed Six (1930) | DNS |
32 | 27 | Cock Goedegebuur - Joost de Jong | Porsche 911 (1977) | DNS |
SPORTKLASSE | ||||
1 | 143 | Wil Legerstee - Jan Legerstee | MG MGB (1963) | 201 |
2 | 163 | Frans Hazekamp - Jan van Leeuwen | Porsche 911 (1968) | 301 |
3 | 114 | René Nijboer - Ellis Fleer | Porsche 911 E (1970) | 403 |
4 | 147 | Alfred Uytdewilligen - Bert Smeitink | Porsche 911 E (1969) | 480 |
5 | 132 | Rob Klaarenbeek - Ronald Batenburg | Porsche 911 (1986) | 548 |
6 | 120 | Fred Brom - Andrew Brom | Alfa Romeo 1900 C Sprint Coupe (1952) | 582 |
7 | 117 | Jetze Visser - Paul Mol | Austin Healey 100 S (1955) | 588 |
8 | 153 | Marlise Koel - Nico Koel | Alfa Romeo Giulia Super (1969) | 593 |
9 | 113 | Willem Kok - Judith de Haas | Austin Healey 100/6 (1958) | 603 |
10 | 106 | Otto van der Meer - Jacqueline Ledder | Alvis TC 21 Special (1937) | 607 |
11 | 127 | Carl Smink - Margie Mulder | Alfa Romeo 1300 GT Junior (1968) | 652 |
12 | 176 | Kees Postma - Peter Vaessen | Austin Healey 3000 Mk2 (1962) | 670 |
13 | 130 | Leendert de Haan - Cor Verbrugge | BMW 2002 (1970) | 672 |
14 | 124 | Koos van Essen - Miriam van Essen | Volkswagen Kever (1975) | 685 |
15 | 167 | Martijn Levert - Inés Plasmans-Levert | Triumph TR 5 (1968) | 687 |
16 | 140 | Sophie Vehmeijer - Marielle Vehmeyer | Alfa Romeo Giulia Super (1967) | 690 |
17 | 126 | Boy Houtman - Simon Suesan | Porsche 356 B T5 (1960) | 707 |
18 | 141 | Rob van Dooren - John van Dam | DAF 55 (1971) | 709 |
19 | 131 | Victor Taverne - Rob de Jong | Datsun 240 Z (1970) | 710 |
20 | 168 | Audrey van Ham - Erwin Cok | Porsche 911 (1970) | 711 |
21 | 128 | Rob Versteegh - Paul Leeflang | Lancia Flaminia Convertible (1961) | 759 |
22 | 142 | Coen Heck - Niels Kooiker | Mini Cooper S Mk2 (1973) | 795 |
23 | 136 | Arno van Houtum - Robin van Driel | Alfa Romeo Giulietta Sprint (1962) | 800 |
24 | 110 | Daniëlle Kleyheeg - Berry Beukers | Alvis 4.3 SC (1938) | 801 |
25 | 133 | Lucienne van Houwelingen - Bert van Houwelingen | Alfa Romeo 1300 GT Junior (1969) | 808 |
26 | 160 | Marnix Bootsma - Wieger Bootsma | Rover P5B 3,5 litre (1973) | 809 |
27 | 121 | Kiyoko van Bochove - Mark de Jonge | Jaguar XK150 3.8 DHC (1960) | 850 |
28 | 125 | Hans Eschauzier - Elske Eschauzier | Peugeot 504 V6 Coupé (1971) | 852 |
29 | 177 | Hans Meyer Swantee - Wim van der Spek | MG B V8 (1975) | 866 |
30 | 158 | Arnold Hoogenhout - Muriël Tigchelaar | Alfa Romeo Touring 2000 (1962) | 870 |
31 | 159 | Luc van Eekeren - Ted Meij | Austin Healey 3000 Mk1 (1959) | 884 |
32 | 111 | Ruud Wesselink - Miriam Wesselink | Citroën Traction Avant cabriolet (1937) | 890 |
33 | 145 | Fred Beckman - Bertine Beckman | Triumph TR 250 (1968) | 892 |
34 | 169 | Marie-José Hermans - Jeroen Pepplinkhuizen | Mercedes-Benz 350 SL (1971) | 900 |
35 | 122 | Peter Paul Buijs - Arie van Barneveld | Alfa Romeo Giulia 1300 ti (1967) | 948 |
36 | 134 | Robert Rebergen - Joost Snel | Lancia Delta Integrale EVO2 (1994) | 960 |
37 | 119 | Eric van Duin - Bruis van Driel | Jaguar XK140 FHC (1956) | 961 |
38 | 116 | Sanne Arts - Daniël Frankenhuis | Datsun 240 Z (1972) | 976 |
39 | 123 | Peter Segers - Theo Huijbreghts | Porsche 911 T (1968) | 981 |
40 | 144 | Henri Veldsink - Suzanne Veldsink-Koldewee | Porsche 911 Carrera 2 Cabriolet (1991) | 1010 |
41 | 171 | Arnoud Moes - Hanneke Hoff | Alfa Romeo GT 1600 (1966) | 1010 |
42 | 154 | Ben Aartman - Pieck van Hoven | Alfa Romeo 1300 TI (1967) | 1021 |
43 | 148 | Jos van de Velde - Peter Jan van de Velde | Ford 20M RS (1969) | 1021 |
44 | 161 | Marith van Nes - Tim Theelen | FIAT 1500 Confort (1967) | 1045 |
45 | 149 | Jan Willem de Looze - Willemien de Looze | Jaguar XK150 DHC (1958) | 1075 |
46 | 146 | Johan Kuiper - Niels Kuiper | Porsche 911 S (1967) | 1110 |
47 | 162 | Pieter Jan van Krevel - Lucien Meij | Alfa Romeo GT Junior (1969) | 1120 |
48 | 101 | Jurgen Pijpker - Hendrik Kingma | Talbot 110 James Young (1939) | 1130 |
49 | 173 | Sjoerd Hora Siccama - Constant van Kretchmar | Alfa Romeo Dauphine (1960) | 1206 |
50 | 152 | Frank Sperling - Sven Sperling | VW-Porsche 914 (1970) | 1224 |
51 | 166 | Theo Dusseldorp - Leen Vermeulen | Porsche 356 C (1964) | 1270 |
52 | 139 | Rob Buys - Jan Wiebe Tolman | Audi Quattro (1990) | 1296 |
53 | 150 | Erna de Koning - Paul Hufman | Volvo P131 Favorit (1968) | 1300 |
54 | 164 | Ger Bennink - Johan Thijsen | Triumph TR 250 (1968) | 1330 |
55 | 107 | Laurine van Kampen - Jan Jaap van Kampen | Ford V8 (1937) | 1336 |
56 | 170 | Eric Schulten - Nancy Zandvliet | Volvo Amazone (1967) | 1400 |
57 | 157 | Otto Langelaar - Julia Langelaar | Jaguar XK150 DHC (1960) | 1460 |
58 | 175 | Aad Duijvestijn - Louis Bouman | Austin Healey 100/4 M (1954) | 1530 |
59 | 155 | Hans Bakkers - Frans van Schayk | Porsche 911 S (1968) | 1570 |
60 | 105 | Martin Aaldering - José Aaldering | Alvis Alvis Speed Special (1937) | 1600 |
61 | 112 | Ton van Dorsselaer - Krijn Mackloet | MG TD MkII (1950) | 1650 |
62 | 129 | Jan Willem Bom - Ronald Kraal | TVR TVR Chimaera (1997) | 1790 |
63 | 156 | Nico van Dord - Hans Stol | Alfa Romeo Giulia Super 1600 (1965) | 1956 |
64 | 108 | Rene van de P??? - Peter van Egmond | Alvis 3.5 Litre MC Special (1937) | 1980 |
65 | 138 | Ilse Bloem - Martine Schuur | Bentley S3 Continental (1962) | 2500 |
66 | 102 | Aart van Bochove - Ton Coppus | Jaguar XK 120 OTS Lightweight (1949) | 2620 |
67 | 103 | Rob Ouwerkerk - Ot Ciolina (I) | Bentley Speed Six (1928) | NG |
68 | 165 | Ramon Ab - Paschal Ab | Volvo PV 544 (1963) | NG |
69 | 115 | Kees-Jan Honig - Michel van de Heuvel | Ford Mustang Convertible (1966) | DNF |
70 | 118 | Nico Dijkstra - Aart van der Meij | Porsche 356 A Speedster (1959) | DNF |
71 | 137 | Boele Braaksma - Rik Aalders | Ford Capri 2600 RS (1971) | DNF |
72 | 174 | Wim de Blok - Rogier de Blok | Triumph Stag (1975) | DNF |
73 | 109 | Janny Peltjes - Henri Hekman | MG TA Q-Type (1938) | DNS |
74 | 135 | Rob Buijs - Peter Hulshof | Mercedes-Benz 280 SL (1970) | DNS |
75 | 151 | Arno Blokland - Elly Rijkenbarg | Porsche 911 E Targa (1968) | DNS |
76 | 172 | Ton Rabeling - Pieter de Monchy | Citroën DS Rally Raccoursie (1971) | DNS |
TOERKLASSE | ||||
1 | 205 | Marja Maats-Westerhof - Ton van Daal | Mercedes-Benz 500 K (1936) | 50 |
2 | 225 | Paul de Bue - Gert Jan Boers | Porsche 356 Speedster (1957) | 60 |
3 | 202 | Jaap van den Bos - Ralph van den Bos | Bentley 4.5 Liter Blower (1930) | 160 |
4 | 203 | Martin Perels - Tom Deschan | Bentley Speed Six (1931) | 180 |
5 | 219 | Geert-Jan Baan - Hans Baan | Mercedes-Benz 280SL (1971) | 220 |
6 | 257 | Tom Harthoorn - Joost de Lange | MG MGB (1968) | 220 |
7 | 216 | Berry Peereboom - Willem-Jan van den Bichelaer | Bentley 3 litew Open Tourer (1925) | 250 |
8 | 255 | Robbert Zonneveld - Tanja Zonneveld | Austin Healey 3000 Mk1 (1960) | 250 |
9 | 236 | Robert Jan van Egmond - Steije Renes | Lancia Flavia Vignale 1.8 (1966) | 250 |
10 | 235 | Mark Geessink - AartJan Witvliet | SIATA Daina Sport Coupé (1951) | 270 |
11 | 261 | Lex Geerdes - Alf Overmars | Triumph TR 4A (1965) | 280 |
12 | 204 | Engelbert Kersten - Peter Aarts | Bentley Speed Six (1927) | 290 |
13 | 210 | Bart Rietbergen - Jolijn Rietbergen | Bugatti 55 Van Vooren (1932) | 300 |
14 | 251 | Monique Boerman - Thea van Gelderen | Mercedes-Benz 350 SL (1971) | 300 |
15 | 211 | Job van Breevoort - Catelijne van Breevoort-De Bruin | Austin Seven Ulster (1937) | 320 |
16 | 241 | Edwin Gros - Luciènne Gros | Ford Mustang (1966) | 340 |
17 | 242 | Ad van Wijlen - Hein Kieffer | Rover 3500 (1974) | 350 |
18 | 246 | Thijs Jurgens - Veronique Jurgens-Selman | Alfa Romeo 2000 Touring Spider (1959) | 350 |
19 | 227 | Arno Sybrandy - Janette Sybrandy | Triumph TR 6 (1976) | 360 |
20 | 237 | Emile Jongboer - Tom Tank | Triumph TR 4A (1963) | 370 |
21 | 249 | Willem van der Klis - Loes Olieslagers | Alfa Romeo 1750 GTV (1972) | 380 |
22 | 228 | Simon Tacx - Sander Wansink | Volkswagen Kever cabriolet (1976) | 390 |
23 | 245 | Yvonne de Boer - Peter Groen | Alfa Romeo Gulia Lusso (1977) | 400 |
24 | 252 | Heike Wanders - Dick Scharn | MG B Roadster (1974) | 410 |
25 | 230 | Eric Traa - Joca Traa | MG Midget (1979) | 410 |
26 | 253 | Nico Rood - José Rood | Triumph TR 3A (1959) | 440 |
27 | 232 | Mark Kersten - Bart Brouwer | nnb Porsche 911 T (1971) | 450 |
28 | 201 | Philip Scheltens - Wiesje van der Flier | MG TA (1937) | 500 |
29 | 234 | Rogier Faber - Fokko Faber | Jaguar E-type (1969) | 500 |
30 | 254 | Maarten Rosenberg - Kamiel Koudijs | Mercedes-Benz 450 SL (1975) | 510 |
31 | 239 | Paul van der Sman - Pieter van der Sman | Riley RMF (1953) | 530 |
32 | 233 | Rutger Baan - Theo Dijkstra | Mercedes-Benz 280 SL (1970) | 540 |
33 | 256 | Frederique Kaanen - Joris Kaanen | MG MGB (1970) | 600 |
34 | 238 | John Jelsma - Pim Rongen | Triumph TR 3A (1957) | 610 |
35 | 263 | Han van Beek - Aart Jan Hartman | Triumph TR 4 (1962) | 730 |
36 | 259 | Hasse J.J. Dekker - Gert-Jan Kreikamp | Cadillac Convertible, Series 62 (1959) | 800 |
37 | 215 | Renger Guliker - Gerda Guliker | Bentley Derby (1936) | 810 |
38 | 221 | Ilse Smulders - Diederik Banken | Porsche 356 Speedster Special (1969) | 810 |
39 | 206 | Frans Berkhout - Bartel Berkhout | Bentley Mk VI (1947) | 820 |
40 | 258 | Paul van Kempen - Jan Hein van Kampen | Siata 1100 GT (1956) | 910 |
41 | 222 | Ingrid Honig - Manon van den Heuvel | Jaguar F-type (2014) | 1010 |
42 | 247 | Menno von Brucken Fock - Orly von Brucken Fock-Moreau | Daimler 250 V8 (1967) | 1050 |
43 | 231 | Jochem Finnema - Albrecht Finnema | Mercedes-Benz 380 SL (1980) | 1160 |
44 | 229 | Bert van der Most - Annemieke van der Most | Mercedes-Benz 280 SL (1969) | 1490 |
45 | 218 | Ruud Muller - Erwin Wilpshaar | Alvis Crested special (1938) | 1640 |
46 | 213 | Marijke Tilmans - Susie Hug (CH) | Alvis Silver Eagle Special 3,8 ltr (1935) | 1640 |
47 | 224 | Yolande Pijnenburg - Annemiek Dols | Alfa Romeo Spider (1999) | 1850 |
48 | 208 | Roger Tilmans - Patrick Hug (CH) | Bentley Le Mans 8 litre (1932) | 2260 |
49 | 243 | Wim van Kleef - Ellen Singleton | Alfa Romeo Spider (1967) | 2480 |
50 | 214 | Frans Janssen - Nelly Janssen | Bentley Speed Six (1934) | NG |
51 | 217 | Frans van Erp - Marijke van Erp-de Leijer | Bentley 4 1/4 Parkward Drophead (1937) | NG |
52 | 223 | Niels Prins - Ruben van der Meer | Lancia Fulvia 1600 Rally (1972) | NG |
53 | 226 | Piet Hein Smit - Map van Arem | Triumph TR 4 (1962) | NG |
54 | 248 | Liesbeth Nagelkerke - Marjet Winsemius | Alpine-Renault A106 (1957) | NG |
55 | 209 | Sandra Detmers - Saskia Laurijsen | Ford V8 Cabriolet (1937) | DNF |
56 | 220 | Daan van der Ley - Wytze Stelma | Porsche 356 Pre A (1953) | DNF |
57 | 240 | Otto Over - Riki Timmermans | Aston Martin DB7 (2002) | DNF |
58 | 207 | Ad Branderhorst - Nanette Branderhorst-Ouwendijk | Alfa Romeo 6C2500 Turinga Sport Berlinetta (1944) | DNS |
59 | 212 | Henk Noteboom - Ina Hensbergen | Stutz 6 ltr Open Tourer series K (1921) | DNS |
60 | 244 | Harry in de Wal - Jipske Boerma | Volvo Amazon (1964) | DNS |
61 | 250 | Henk Koel - Bert Terlien | Alfa Romeo GTA 1300 Junior (1968) | DNS |
62 | 260 | Ronald Lansman - Henriëtte de Graaff | Porsche 944 (1983) | DNS |