Historie 2018
selecteer een jaar
Editie # 07 2018 | vrijdag 13 april
Expertklasse

Eddie de Leeuw - Jaap Jongman
In 2018 werd gestart en gefinisht bij de "Heerlickheijd van Ermelo" in Ermelo op de Veluwe. Maar liefst 158 van de 165 ingeschreven equipes gingen van start voor een fraaie route over de Veluwe en een deel van Overijssel.
De deelnemers werden gestart door Prof. Dr. Philip Scheltens, directeur van het VUmc Alzheimercentrum. De geweldige lunch werd geserveerd bij het Van der Valk hotel in Zwolle.
Maar liefst € 75.000,00 werd er in 2018 door de deelnemers en sponsors opgehaald voor het VUmc Alzheimercentrum in Amsterdam. Tot nu het hoogste bedrag van alle edities..
Sportklasse
Martin Stolze - Richard Hoogendoorn
Niet vergeten! Niet vergeten!
Vrijdag 6 april krijg ik van Koen een mailtje; “Had ik je deze al toegestuurd?”.
Het is de deelnamebevestiging van de 7e Alzheimer rally; die de 13e wordt verreden. Die was ik dus straal vergeten! Gelukkig in mijn geval geen Alzheimer, maar wel een waanzinnig mooi doel om voor te (st)rijden! Op donderdag avond hebben een groot aantal deelnemers zich al verzameld bij de Heerlickheijd van Ermelo. Voor mij is dit weer de eerste rally dit jaar, en het weerzien van alle bekenden blijft dan altijd erg gezellig!
Wakker worden
Vrijdagochtend starten we als equipe 24 om 09:24; dat is een lekkere (uitslaap) starttijd, heerlick om uitgerust te beginnen! Het is lekker weer en de voorspellingen zijn goed. Een jas is niet nodig, en Koen gaat zelfs in korte broek!De route schiet direct het bos in waar we de eerste langsrijder B vinden. Het is altijd even aftasten hoe uitzetters hun controles wegzetten; gaan ze in (licht) alfabetische vorm, of is er geen touw aan vast te knopen... Toch blijft een B als eerste controle altijd een focus momentje voor mij; “heb ik niets gemist?!”. In dit geval zijn we echt pas net vertrokken, en lijkt het erop dat er geen instinkers zijn.
Rally van wegaansluitingen
Op weg naar Frankrijk (ja zo heet het daar echt!) valt me op dat de ingetekende lijn dwars door een industrie terrein gaat. Dat zou natuurlijk geinig zijn als een gedeelte niet te rijden is waardoor we de rest moeten ‘ophalen’. En inderdaad blijkt ons vermoeden juist; na 250 meter is er geen mogelijkheid om links te gaan. Het gemiste stukje lijn kunnen we mooi ophalen, en al snel zien we daar de 2e controle N. Terwijl ik nog een keer goed kijk valt me op dat de aansluiting met een heel licht knikje is getekend. In werkelijkheid is de aansluiting kaarsrecht… Ik leg het dilemma voor aan Koen, we hebben de N nog niet genoteerd en het is een klein lusje omrijden. Gelukkig treffen we daar al snel de controle O. Ons is bij deze (juiste) 2e controle van de dag meteen duidelijk wat voor dag het gaat worden; heel goed opletten met kleine details zoals wegaansluitingen!
Twijfel bij eerste regularity
We vervolgen de route over ingetekende lijn tot de eerste TC; samen met Koen bespreek ik kort dat er 11 minuten na de TC een regularity start. Op het eerste oog ziet dat er niet heel ingewikkeld uit, en met de gegeven afstand zullen er ook geen grote lussen in de route zitten.Nog maar net gestart vanaf de TC voelt het verloop van de weg naar het oosten niet ok. Ik wil een kaarsrechte weg tot de kruising, maar in werkelijkheid slingert deze. We komen wel op een kruising, en na de kruising loopt de weg ook in een Links-1 a Link-2 weg. Klopt het dan toch? Ik vraag Koen even te stoppen, bestudeer de situatie nogmaals, en beslis er toch niet verder op om te rijden. Voornamelijk door de aankomende regularity (die daar natuurlijk heel sluw gepland ligt!).De regularity zelf is niet spannend, we volgen de weg, noteren 1 controle, maar alles klopt. Het laatste knikje is redelijk duidelijk op de kaart, en daar staat inderdaad ook de GTC. Omdat de regularity zo soepel ging en geen ‘instinkers’ had gaat de situatie net na de TC nog even door mijn hoofd; “hadden we daar dan toch moeten omrijden?”…
De fout in bij de tweede regularity
De route gaat door met pijlen kortste route, een paar niet kloppende wegaansluitingen, doorgetrokken bermlijnen en viaduct tekens. Typische situaties voor een 1:50.000 rally, die het een leuke puzzel maken op deze zonnige vrijdagochtend.
Vlak voor het einde van de regularity geef ik Koen aan dat we zoeken naar een Rechts-2 van de dijk af. Koen zegt de weg in de verte al te zien, en ook dat er een GTC staat. Snel kijk ik weer in mijn tabel of we nog op schema liggen; 2 seconden te snel, nou; de schade valt mee. Terwijl ik weer opkijk zijn we al rechtsaf gegaan. In de spiegel zie ik dat we een Rechts-3 hebben gemaakt in plaats van een Rechts-2. Ik twijfel, maar we staan al naast de GTC en geef dus de controlekaart aan Paul Neeskens die de GTC bemand. Na aftekenen besluiten we toch om te draaien, de aansluiting was echt niet ok, en wie weet staat de ‘echte’ GTC wel langs de dijk… Fout was het toch al, en wie weet kunnen we gevolgschade nog beperken. In het laatste knikje van pijl 10 staat dan de ‘goede’ GTC, en daar pakken we ruim 2 minuten regularity tijd. Zonde!
Goeie lunch!
Meteen na de regularity volgen we een ‘neutrale’ route over iets grotere wegen naar de lunch; het (o.a.) van de Classic 500 bekende van der Valk hotel in Zwolle. Vlak voorbij de locatie ligt een optie om te tanken en nog 1 pijl. Met gezonde trek gaan we nog even aan de lunch voorbij. Over pijl 14, tanken is niet nodig, en zonder tegengesteld te rijden alsnog naar het van der Valk. Maar we vinden helemaal geen controles. Dat kan niet kloppen… We besluiten het rondje nog een keer te rijden aangezien we nog 10 minuten over hebben. Dan zien we op pijl 14, naast een lossende vrachtwagen, een stempel hangen! Yes; niet voor niets nog een keer rond gereden. In het tweede stuk van de lus vinden we nog steeds geen controle, maar wel erg veel equipes die ook aan het zoeken zijn. Zeker van onze zaak besluiten we lekker naar de lunch te gaan.Bij de goede lunch horen we dat de controle voor tegengesteld rijden waarschijnlijk op de één na kortste route was geplaatst. Klein foutje van Martin, maar gelukkig geen grote gevolgen of problemen. Op de schermen in de lunchzaal komen de eerste fouten van deelnemers op het scherm. Twee controles voor ons; één van die laatste stempel (die als het goed is neutraal wordt) en die tweede inderdaad voor de situatie vlak na TC2… Toch zonde!
Wakker worden
Direct vanaf de lunch start een grensbenadering, het intekenen is niet heel spannend, dus dat wordt goed opletten op wegaansluitingen. Vlak na Wijthmen is het zover; op de kaart is de kruising flink versprongen, in werkelijkheid maar met 20 meter. Omrijden levert controle Q op, dus toch een voldaan gevoel van het eerste stukje grens. Na de TC vervolgen we de route. Vlak boven Lierderholthuis op de kaart loopt er water over de weg heen. Even checken met de legenda; het is geen brug of tunnel. Maar het lijkt wel alsof er brugtekens bij getekend staan; toch een soort aquaduct? Aangezien het duidelijk geen originele kaartsituatie is besluiten we erop om te rijden. Pas helemaal aan het einde van die lus (en ja, dat geeft toch onrust!) vinden we gelukkig controle H.Iets verderop zit nog zo’n niet originele kaartsituatie; een klein uitwasje links van de Liederholthuis weg op 100 meter vanaf de brug. In werkelijkheid komt er al veel eerder een weggetje, maar kunnen we op bijna 100 meter alsnog tussen twee bomen door op het ‘uitwasje’ komen. Daar hangt de controle W… Lastig; want de eerste aansluiting lag duidelijk te vroeg. De tweede ‘aansluiting’ die wij nu pakten is niet echt een weg. Aangezien het een manipulatie van de kaart is besluiten we de W toch te noteren. Duur foutje van ons blijkt achteraf :)
Fietspaden
Na TC 7 treffen we weer een wegaansluiting die anders loopt. Nu stinken we er niet in! Omrijden! En jawel, de controle Y vlak voordat we het fietspad kruisen. Dat fietspad staat overigens duidelijk met een fietsje op de kaart aangegeven. Iets verderop in de kaart zie ik nog zo’n fietsje, ze waren me eerder vandaag nog niet opgevallen; zou het een manipulatie zijn? Jep; in werkelijkheid blijkt het tweede fietsje geen fietspad, maar we rijden er wel voor om en vinden de controle.
Tipp-ex en controle in de berm
Bij TC 8 staan we nog heerlijk in de zon, maar in de verte lijkt het te betrekken. Buienradar belooft ons nog een droge thuiskomst, dus we blijven lekker genieten van de zon in de open MG A.Direct na de TC valt me op dat er een O van plaatsnaam Loobrink is weggehaald. Vroeg kon je wellicht zeggen dat er een druppel tipp-ex op is gevallen, tegenwoordig gaan dit soort manipulaties vrij bewust met de computer… Het blijkt inderdaad ook dat er vlak erboven een weg is weggehaald. Leuke situatie, en goed om scherp te blijven.Ik meet vervolgens de afstand niet helemaal goed (of vergat de tripmaster op 0 te zetten) en we rijden de juiste weg voorbij. Omdat ik het wat laat door heb draaien we iets verderop om. Dan zien we in een ooghoek twee witte borden in de berm liggen. Het blijkt een controle van de rally te zijn, maar net buiten de kaart. We besluiten de controle op te rapen en mee te nemen, want de bezemwagen zou deze hier nooit vinden.Terwijl we de rest van de pijl en route ophalen boven Westend stuiten we op een licht geïrriteerde bewoner midden op de weg. Grote kans dat hij de vorige controle had weggehaald.
Laatste etappe
We klokken netjes 10 minuten voor onze tijd in bij de laatste TC-IN. De TC ligt bijna naast de finish, maar we worden nog getrakteerd op een (ingezoomde) 1:100.000 ANWB kaart. Dit type kaarten is wat meer gestileerd getekend, en (bijvoorbeeld) in de SLS is het altijd een goede basis voor een slagveld in het klassement. De eerste twee pijlen lijken zonder al te veel problemen te gaan; er ligt wel een nieuwe weg en rotonde, maar qua afstanden en bochten klopt het allemaal heel aardig. Dan net na pijl 2 komt de kruising eigenlijk te snel. We gaan toch rechtsaf terwijl ik het nog een keer na meet. Pijl 3 gaat zonder problemen, en ook de route naar pijl 4 gaat goed. We noteren controle T, en dan meteen daarna controle R. Dan besef ik me waarom die R daar staat. De kruising na pijl 2 kwam inderdaad te vroeg, en de R zou je 2x hebben als je deze goed ophaalt. Helaas staat de T al met blauwe inkt op de controle kaart, dus daar is niets meer aan te doen.Afgeleid van deze misser vergeet ik op een goed meetpunt te ‘nullen’, dus geef ik aan dat we einde weg rechtsaf willen. Dat lijkt goed te kunnen, dus ik besteed er verder geen aandacht aan. We rijden de overige pijlen en gaan rond 17:00 over de finish. Bij de finish krijgen we (na inleveren controlekaart) de uitleg van de dag. Snel blader ik naar de laatste etappe, en jawel; de 2x R was inderdaad de bedoeling. Tot mijn schrik zie ik dat de ‘einde weg rechtsaf’ die ik had afgegeven ook nog een vertekening had; die hebben we dus ook gemist. Zo pakken we dus nog even 2 fouten bovenop de eerdere twee fouten die we deze dag ‘pas’ hadden gemaakt.
Resume
Het is een vast terugkerend onderdeel bij veel Nederlandse 1:50.000 rally’s; aansluitingen, bermlijnen en fietspaden. Het moet je liggen, want er zijn genoeg mensen die de manipulaties niet(s) vinden. Goede les voor mij zou zijn om toch niet meteen controles op de controlekaart te schrijven…Wij vonden het in combinatie met het heerlijke weer een lekkere rally om het seizoen te beginnen en om weer even met elkaar en de auto te oefenen voor de aankomende Tulpenrallye. Daarbij is het knap hoe een benefiet rally met 160 equipes zo soepel verloopt, en dat er een echt noemenswaardig bedrag voor het fonds wordt opgehaald.We willen graag nogmaals het hele team van Martin, Frans en Jan hartelijk bedanken voor een mooie dag en route zonder fouten of discutabele punten. Al met al een top georganiseerd evenement!
Willem van Leeuwen
Expertklasse startnummer 24: Koen Bender - Willem van Leeuwen | MG A TwinCam (1959)
Foto's: Niko Bloemendal
Pos | Stnr | Equipe | Auto | TOTAAL |
EXPERTKLASSE | ||||
1 | 29 | Eddie de Leeuw - Jaap Jongman | BMW 2002 tii (1971) | 312 |
2 | 18 | Hanja Jonker - Paul Hooiveld | MG A (1960) | 435 |
3 | 11 | Gerrit Teerink - Bas de Rijk | Porsche 911 (1971) | 473 |
4 | 12 | Toni Bienemann - Edwin Roos | Rolls Royce Silver Cloud III (1965) | 502 |
5 | 24 | Koen Bender - Willem van Leeuwen | MG A Twincam (1959) | 509 |
6 | 10 | Wim Broens - Thijs de Beus | Jaguar XK140 OTS (1955) | 537 |
7 | 1 | René van der Borch tot Verwolde - Jürgen Donders | Alfa Romeo Giulia Sprint GT (1967) | 603 |
8 | 17 | D juri Jàmbor - Mike Kastrop | Ford Escort RS2000 Mk1 (1974) | 639 |
9 | 20 | Han Machielsen - Jaap Daamen | Volvo Amazone 121 (1967) | 706 |
10 | 22 | Hugo Meulenberg - Jasper Brouwers | Datsun 240 Z (1970) | 713 |
11 | 14 | Frans de Zoete - Erik Bruêns | MG B V8 GT (1974) | 766 |
12 | 6 | Jan Peter Zijl - Yolanda Zijl | Porsche 911 (1968) | 805 |
13 | 25 | Coert Kleijwegt - Robert Weitmann | Volvo 122 S (1966) | 814 |
14 | 9 | Ed Bijster - Wim Aalders | BMW 1600-2 (1967) | 835 |
15 | 15 | Shireen van Cassel - Robert Mous | Porsche 911 (1968) | 843 |
16 | 27 | George Banken - Valentijn de Jong | Bentley 3/8 Racer (1930) | 906 |
17 | 13 | Cock Goedegebuur - Joost de Jong | Porsche 911 (1977) | 914 |
18 | 23 | Henno Cysouw - Eric de Ruijsscher | Volvo P 131 Amazon (1967) | 939 |
19 | 5 | Willem Vermeulen - Ellen Vermeulen | Alvis Speed 25 (1936) | 943 |
20 | 8 | Peter Dutman - Gijsbert van Rooijen | Alfa Romeo 1750 GTV (1968) | 1008 |
21 | 28 | Boele Braaksma - Hiske Braaksma | Volvo Amazon (1967) | 1017 |
22 | 32 | Leo van Beukering - Hans-Olav de Wolf | Jaguar Mark II (1963) | 1020 |
23 | 4 | Olaf Pothoven - Pieter van Leusden | Bentley Derby 3½ Litre (1935) | 1021 |
24 | 7 | Jetze Visser - Paul Mol | Austin Healey "Works" SMO745 (1959) | 1024 |
25 | 16 | Sijbrand van der Mast - Taco van der Mast | Alfa Romeo Giulietta Spider (1959) | 1122 |
26 | 2 | Onno den Boer - Angela den Boer-Kristen | Bentley 4¼ Litre DHC (1936) | 1214 |
27 | 26 | Wim van Gent - Auke van den Brink | Austin Healey 3000 Mk 3 (1964) | 1216 |
28 | 21 | Joris Buijs - Bas Spanjers | Alfa Romeo Giulia Super (1968) | 1216 |
29 | 30 | Pim Brunet de Rochebrune - Stéphanie Brunet de Rochebrune | Mercedes-Benz 280 SL (1969) | 1219 |
30 | 3 | Michiel Hehenkamp - Ron Nakken | Bentley 4.5 liter VandenPlas (1928) | 1232 |
31 | 31 | Pieter den Boef - Aad Lourens | Mercedes-Benz 250 SEC (1965) | 1436 |
32 | 19 | Bas Vleugel - Maarten Kalk | Volkswagen Kever (1971) | 1568 |
SPORTKLASSE | ||||
1 | 122 | Martin Stolze - Richard Hoogendoorn | Porsche 911 (1971) | 143 |
2 | 162 | Rene Nijboer - Ellis Fleer | Porsche 911 E Karmann Coupé (1970) | 227 |
3 | 127 | Wil Legerstee - Jan Legerstee | MG MGB Roadster (1963) | 236 |
4 | 126 | Carina Leijnse - Steven Leijnse | Porsche 356 A (1959) | 243 |
5 | 168 | Wim Janzen - Robbert Janzen | Austin Healey 100/6 (1959) | 248 |
6 | 136 | Henk Hoogeveen - Gerbrand Loman | Alfa Romeo Giulia Super (1971) | 277 |
7 | 111 | Marc Straathof - Frits Bekker | Bentley Mk VI (1951) | 333 |
8 | 121 | Peter Paul Buijs - Arie van Barneveld | Alfa Romeo Giulia 1300 ti (1967) | 340 |
9 | 137 | Rob Buijs - Peter Hulshof | Mercedes-Benz 280 SL (1970) | 342 |
10 | 135 | Jan-Willem van Es - Cornelie de Boer | Volvo 142 (1969) | 362 |
11 | 145 | Victor Taverne - Rob de Jong | Peugeot 504 Coupé 2.0 (1970) | 398 |
12 | 151 | Lex Nederveen - Ron Hageraats | Mercedes-Benz 350 SL (1971) | 423 |
13 | 141 | Frans Hazekamp - Jan van Leeuwen | Porsche 911 (1968) | 430 |
14 | 117 | Boy Houtman - Simon Suesan | Alfa Romeo Giulietta Sprint Veloce (1960) | 436 |
15 | 134 | Kees-Jan Honig - Ivo Westera | Ford Mustang (1966) | 437 |
16 | 133 | Sophie Vehmeijer - Marielle Vehmeijer | Alfa Romeo Giulia 1600 (1967) | 446 |
17 | 110 | Arno Blokland - Elly Rijkenbarg | MG TA (1937) | 461 |
18 | 115 | Hans Versnel - Baptiest Coopmans | Porsche 912 (1968) | 463 |
19 | 157 | Otto van der Meer - Jacqueline Ledder | Austin Healey 100/6 (1957) | 470 |
20 | 130 | Jan Willem de Looze - Willemien de Looze | Jaguar E-type V12 2+2 Coupé (1971) | 484 |
21 | 138 | Marlise Koel - Nico Koel | Alfa Romeo Giulia Super (1969) | 486 |
22 | 152 | Leendert de Haan - Inez van de Poll | Lancia Delta HF Integrale (1990) | 499 |
23 | 120 | Bau Winkel - Tim Wanders | FIAT 1400 A Abarth (1954) | 508 |
24 | 113 | Daan van der Vliet - Peter van Egmond | Alvi 3.5 Litre MC Special (1937) | 516 |
25 | 123 | Louis Frankenhuis - Caroline de Greeff | Volvo PV 544 (1963) | 520 |
26 | 114 | Laurine van Kampen - Jan Jaap van Kampen | Ford V8 Cabriolet (1937) | 523 |
27 | 125 | Willem Kok - Judith de Haas | Austin Healey 100/6 (1958) | 533 |
28 | 101 | Han Brouwers - Daan Brouwers | Ford Capri Perana (1971) | 544 |
29 | 155 | Luc van Eekeren - Ted Meij | Austin Healey Mk 1 (1959) | 554 |
30 | 158 | Marnix Bootsma - Wieger Bootsma | Rover 3,5 Litre (P5b) (1973) | 555 |
31 | 116 | Rob Klaarenbeek - Ronald Batenburg | Porsche 911 Targa (1987) | 559 |
32 | 146 | Cees Hogendoorn - Cor Verbrugge | Lancia Delta HF Integrale EVO 2 (1992) | 562 |
33 | 166 | Martijn Levert - Tim Levert | Triumph TR 5 (1968) | 606 |
34 | 109 | Ruud Wesselink - Miriam Wesselink | Citroën Traction Avant 7C Cabriolet (1937) | 627 |
35 | 128 | Lucienne van Houwelingen - Bert van Houwelingen | Alfa Romeo 1300 GT Junior (1969) | 631 |
36 | 150 | Hans Eschauzier - Elske Eschauzier | Peugeot 504 V6 Coupé (1971) | 638 |
37 | 144 | Harrie Indewal - Fred de Roos | Volvo Amazon 122S (1967) | 713 |
38 | 107 | Pieter-Jan van Krevel - Lucien Meij | Alfa Romeo GT Junior (1969) | 725 |
39 | 112 | Wil van de Ven - Fred Govaert | Jaguar XK120 (1952) | 739 |
40 | 118 | Joke Verhoeven - Bas t Jong | Jaguar Mk2 (1961) | 782 |
41 | 161 | Carl Smink - Margie Mulder | Alfa Romeo 1300 GT Junior (1968) | 784 |
42 | 147 | Irene Blauwkuip - Mark van Son | Austin Healey Mk 2 (1961) | 813 |
43 | 156 | Hans Meyer Swantée - Wim van der Spek | MG MGB (1975) | 820 |
44 | 108 | Rimmert Sluiter - Louisa van Beuningen | Mercedes-Benz 280 SL (1969) | 825 |
45 | 129 | Hans van der Valk - Theo Huijbreghts | Porsche 911 T (1968) | 849 |
46 | 159 | Rob Versteegh - Jacques Arends | Lancia Flaminia Convertible (1961) | 860 |
47 | 171 | Roy Roosen - Jeroen Kon | Porsche 911 Targa (1971) | 888 |
48 | 148 | Nico van Dord - Hans Stol | Alfa Romeo 1750 GTV (1967) | 970 |
49 | 153 | Jac Theelen - Tim Theelen | FIAT 1500 Confort (1967) | 1003 |
50 | 149 | Erna de Koning - Paul Hufman | Volvo 544 C (1961) | 1008 |
51 | 167 | Ben Aartman - Pieck van Hoven | Alfa Romeo Giulia 1300 TI (1967) | 1047 |
52 | 160 | Hans Bakkers - Frans van Schayk | Porsche 911 S (1968) | 1047 |
53 | 102 | Martin Aaldering - Jose Aaldering | Mercedes-Benz 450 SL (1978) | 1090 |
54 | 170 | Johan Kuiper - Niels Kuiper | Porsche 911 S (1967) | 1116 |
55 | 172 | Dorine van Tuijn - Saskia Honders | Austin Healey 3000 Mk 3 (1965) | 1141 |
56 | 163 | Eric Schulten - Nancy Zandvliet | Volvo 131 Amazon (1967) | 1163 |
57 | 164 | Ger Bennink - Raymond Vankan | Triumph TR 250 (1968) | 1234 |
58 | 105 | Janny Peltjes - Henri Hekman | MG TA Q-Type (1938) | 1291 |
59 | 169 | Ton Schoemaker - Rick Hellendoorn | Alfa Romeo 1300 Giulia Super (1971) | 1341 |
60 | 140 | Daniel Frankenhuis - Peter de Haan | Datsun 240 Z (1972) | 1389 |
61 | 143 | Fred Beckman - Bertine Beckman | Triumph TR 250 (1968) | 1399 |
62 | 119 | Rob Buys - Jan Wiebe Tolman | Audi Quattro (1990) | 1423 |
63 | 139 | Nico Dijkstra - Aart van der Meij | Porsche 356 A Speedster (1959) | 1471 |
64 | 103 | Rob Ouwerkerk - Gabrielle Kleine | Bentley Speed Six (1928) | 1495 |
65 | 104 | Aart van Bochove - Nan Dalen Meurs | Jaguar XK120 OTS Leightweight (1949) | 1510 |
66 | 142 | Wyo Salomons - Martine Schuur | Bentley S3 Continental (1962) | 1546 |
67 | 132 | Jan Willem Bom - Ronald Kraal | TVR Chimaera (1997) | 1560 |
68 | 131 | Kiyoko van Bochove - Mark de Jonge | Jaguar XK 150 DHC 3.8 (1960) | 1700 |
69 | 154 | Leen Vermeulen - Theo Dusseldorp | Porsche 356 C (1964) | 1730 |
70 | 124 | Sjoerd Peereboom - Jeroen Wulfse | MG B GT V8 (1974) | DNF |
TOERKLASSE | ||||
1 | 207 | Engelbert Kersten - Hans Kersten | Bentley Speed Six (1927) | 100 |
2 | 234 | Robert Rebergen - Joost Snel | Porche Targa (1967) | 110 |
3 | 213 | Daan Reekers - Thomas Tervoort | Triumph TR4 () | 230 |
4 | 225 | Geert-Jan Baan - Gerard Honkoop | Mercedes-Benz 220S Coupé (1958) | 230 |
5 | 241 | Yvonne de Boer - Peter Groen | Alfa Romeo Giulia Lusso (1978) | 240 |
6 | 223 | Robert Jan van Egmond - Steije Renes | Lancia Flavia Vignale 1.8 (1966) | 270 |
7 | 211 | Mark Geessink - AartJan Witvliet | Siata FIAT 1100 103 GT (1956) | 280 |
8 | 249 | Henk Koel - Bert Terlien | Alfa Romeo GTA 1300 Junior (1968) | 320 |
9 | 237 | Saskia Laurijsen - Sandra Detmers | Triumph TR 4A (1963) | 340 |
10 | 247 | Alec Bergsma - Marco Blom | DAF 55 (1971) | 400 |
11 | 231 | Ingrid Honig - Manon van den Heuvel | Jaguar F-Type (2014) | 410 |
12 | 219 | Ruud Muller sr. - Ben Muller | Riley Big Four (1934) | 420 |
13 | 246 | Martin van Nierop - Jaap van de Bent | BMW 1602 (1973) | 450 |
14 | 229 | Rutger Baan - Theo Dijkstra | Volvo Amazon 122S (1966) | 460 |
15 | 251 | Monique Boerman - Thea van Gelderen | Mercedes-Benz 350 SL (1971) | 480 |
16 | 235 | Frederique Kaanen - Joris Kaanen | MG MGB (1975) | 520 |
17 | 204 | Martin Perels - Tom Deschan | Bentley Speed Six (1929) | 530 |
18 | 214 | Ad Branderhorst - Nanette Branderhorst-Ouwendijk | Alfa Romeo 6C2500 Turinga Sport Cabrio (1942) | 530 |
19 | 250 | Wilco Zweers - Marianne Zweers | Porsche 911 S (1968) | 570 |
20 | 230 | Ilse Smulders - Diederik Banken | Porsche 356 Speedster Special (1969) | 590 |
21 | 248 | Erik Wiechers - Roos Wiechers | Porsche 911 (1989) | 600 |
22 | 206 | Marja Maats-Westerhof - Ton van Daal | Mercedes-Benz 500 K type C (1937) | 620 |
23 | 221 | Tom Tank - Bart Brouwer | Porsche 911 T (1971) | 650 |
24 | 224 | Philip Scheltens - Wim van Kleef | Alfa Romeo Spider (1967) | 670 |
25 | 257 | Ad van Wijlen - Hein Kieffer | Rover 3500S (1974) | 670 |
26 | 208 | Godfried Terberg - Annet Terberg | Mercedes-Benz 280SEL (1968) | 680 |
27 | 220 | Jan van Houtum - Loek van Houtum | Triumph TR 3A (1959) | 690 |
28 | 253 | Gert-Jan Hoogeveen - René van Zuilen | Mercedes-Benz 280 SL (1969) | 710 |
29 | 212 | Frans Berkhout - Bartel Berkhout | Bentley Mk VI (1947) | 720 |
30 | 232 | Rogier Faber - Fokko Faber | Jaguar E-type (1969) | 750 |
31 | 240 | Nina Driessen - Peter Driessen | Mercedes-Benz 280 SL (1971) | 750 |
32 | 205 | Marijke Tilmans - Elly Geelen | Alvis Silver Eagle Special 3.8 (1935) | 760 |
33 | 202 | Michel Makker - Frans Spekking | Bentley Blower Le Mans Special (1932) | 800 |
34 | 226 | Paul van der Sman - Pieter van der Sman | Riley RMF (1953) | 860 |
35 | 218 | Jaap van den Bos - Ralph van den Bos | Bentley 4.5 Litre Blower (1930) | 870 |
36 | 217 | Berend van den Broek - Marina Thienpont | MG SA Keller (1937) | 910 |
37 | 239 | Steven van Eijck - Lies van Eijck-Hoogendam | Jaguar S-type (1968) | 910 |
38 | 216 | Frans Janssen - Nelly Janssen | Bentley Speed Six (1930) | 920 |
39 | 227 | Femke Bouwman - Roos Mank | () | 1010 |
40 | 215 | Frans van Erp - Marijke van Erp | Bentley Derby (1937) | 1120 |
41 | 242 | Henri Mulder - Dineke Mulder | MG A (1960) | 1340 |
42 | 254 | Ronald Lansman - Henriëtte de Graaff | Porsche 944 (1983) | 1700 |
43 | 244 | Joca Traa - Anita van Staaveren | Saab Cabriolet (1999) | 1790 |
44 | 255 | Gerard van der Laan - Alex van der Laan | Jaguar E-Type serie 3 OTS (1973) | 1860 |
45 | 243 | Gerd Rijper - Cees Jan Siersma | Porsche 993 RS (1993) | 2020 |
46 | 233 | Arno Sybrandy - Janette Sybrandy | Triumph TR 6 (1976) | 2400 |
47 | 209 | Roger Tilmans - John Geelen | Bentley Le Mans 8 Litre (1932) | NG |
48 | 222 | Ruben van der Meer - Niels Prins | Triumph TR6 (1975) | NG |
49 | 252 | Rob Harms - Nelleke Harms | Porsche 911 (1984) | NG |
50 | 203 | Rosemarijn Atalanta Veenenbos - Maciej Krolikowski | Amilcar CGS (1925) | DNF |
51 | 210 | Lex Geerdes - Jean-Pierre Sweerts | Triumph TR4A (1965) | DNF |
52 | 228 | Anne-Marie Blomesath - Carolien Verheijde | Porsche 968 (1992) | DNF |
53 | 236 | Jan van Broekhuizen - Dries van der Vossen | Porsche 356 (1965) | DNF |
54 | 238 | Otto Over - Riki Timmermans | Aston Martin DB 7 Vantage Volante (2002) | DNF |
55 | 245 | Jan Piek - Marianne Piek-den Hartog | Volvo () | DNF |
56 | 256 | Nicolle Dellaert - Sylvia Voogt | Mini Clubman (2007) | DNF |